vrijdag 25 januari 2013

De laatste loodjes

Het project is nu bijna ten einde en als ik kijk wat we tot nu toe bereikt heb met ons kleine team mag ik toch wel een beetje trots zijn denk ik. Vanmiddag heb ik na een aantal uurtjes hard zwoegen de QR code decoder werkende gekregen en daarmee zijn de grootste problemen van het project ook gelijk opgelost.



Kijk eens naar die prachtige gedecodeerde Test string

De QR codes zitten dus in het spel. Het systeem werkt niet helemaal zoals eerder het plan was maar het werkt. We tonen nu de webcamfeed in de bovenste picturebox. Het spel maakt (of probeert het in ieder geval) om de seconde een snapshot van de webcamfeed en toont deze in de onderste picturebox. Als het vervolgens lukt om de QR code te decoderen kan je verder spelen met de ingeladen battlechip en als het niet lukt verschijnt in de textbox “Decode failed.”. Mogelijk komen er nog wat instructies voor de gebruiker bij maar wat ik wel kan vertellen is dat het decoderen, met de juiste positie (die ook op de screenshot te zien is!) gemakkelijk snel gaat waardoor het bijna geen vertraging in de gameplay oplevert. Het is mij persoonlijk gelukt om na 1 of 2 snapshots al een gedecodeerde code te krijgen. Met een slechte positie en veel beweging wordt het al een stuk lastiger om QR codes te ontcijferen maar dat mag ook wel verwacht worden.

De enige grote toevoeging aan de game waar we nog aan moeten werken is geluid. Hier gebruiken we XACT voor en dat heeft nog wat extra uitdagingen opgeleverd maar de eerste muziek zit in de game en over het weekend zullen dit er ongetwijfeld meer worden. Het einde is bijna in zicht en ik hoop dat ons project nog een beetje in de smaak zal vallen ondanks de tegenslagen die we te verwerken hebben gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten