Kijk eens naar die prachtige gedecodeerde Test
string
De QR codes zitten dus in het spel. Het systeem werkt
niet helemaal zoals eerder het plan was maar het werkt. We tonen nu
de webcamfeed in de bovenste picturebox. Het spel maakt (of probeert
het in ieder geval) om de seconde een snapshot van de webcamfeed en
toont deze in de onderste picturebox. Als het vervolgens lukt om de
QR code te decoderen kan je verder spelen met de ingeladen battlechip
en als het niet lukt verschijnt in de textbox “Decode failed.”.
Mogelijk komen er nog wat instructies voor de gebruiker bij maar wat
ik wel kan vertellen is dat het decoderen, met de juiste positie (die
ook op de screenshot te zien is!) gemakkelijk snel gaat waardoor het
bijna geen vertraging in de gameplay oplevert. Het is mij persoonlijk
gelukt om na 1 of 2 snapshots al een gedecodeerde code te krijgen. Met een slechte positie en veel beweging wordt het al
een stuk lastiger om QR codes te ontcijferen maar dat mag ook wel
verwacht worden.
De enige grote toevoeging aan de game waar we nog aan
moeten werken is geluid. Hier gebruiken we XACT voor en dat heeft nog
wat extra uitdagingen opgeleverd maar de eerste muziek zit in de game
en over het weekend zullen dit er ongetwijfeld meer worden. Het einde
is bijna in zicht en ik hoop dat ons project nog een beetje in de
smaak zal vallen ondanks de tegenslagen die we te verwerken hebben
gekregen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten